Hedef kitleniz içindeki tüm potansiyele aynı şekilde davranırsanız, onları, kendilerine daha özel davranma ihtimali olan rakiplerinize kaptırmanız hayli mümkün. İşte bu noktada sahneye, pazarlama iletişiminin en temel konularından biri olan segmentasyon giriyor.
Analiz konusundaki tecrübemiz sayesinde, demografik bilgileri, ilgi alanlarını, bölgesel verileri, davranış modellerini, ziyaret ve satın alma frekanslarından yola çıkarak, kısa sürede hedef kitlenizi segmentlere ayırıyoruz. Özellikleri önceden belirlenmiş grupları, farklı kampanyalar, teklifler ve içeriklerle ilişkilendirmek de çok daha kolay olduğu gibi, başarıya bir adım daha yaklaştırıyor.
Kullanıcıları, demografik bilgileri, ilgi alanlarını, bölgesel verileri, davranış modellerini, ziyaret ve satın alma frekansları gibi strateji kapsamında önceden belirlenmiş kategorileri, farklı kampanyalar, teklifler ve içerikler ile ilişkilendirmek başarıya bir adım daha yaklaşmak demektir.
Alım frekanslarıCoğrafikKazanıldıkları mecraKazanıldıkları kampanyaYaşCinsiyetZiyaret ettikleri sayfalarAlım yaptıkları ürünlerGördükleri kampanyalarYeni ziyaretçilerAlım yapmış/yapmamışDilDoğru bir segmentasyon ile ilgili, segmentteki hedef kitlenin davranışları daha iyi gözlemlenebilir ve daha kolay kararlar alınabilir. Segmentlerin performans tepkileri ile amaç için en iyi tepkiyi veren kitle belirlenebilir.